donderdag 25 november 2010

Flow!

Op één van de weinige mooie zomerdagen in augustus werd ik veertig. Het was een heerlijke dag en door de geweldige setting op een mooi terras met een lekker glas rosé, voelde ik me echt jarig. Elke dag als ik mijn handtas over mijn schouder slinger, krijg ik een lach op mijn gezicht; het kado van oudste zus, haar eigen tas waar ik al weken om zeurde, maakte toen juist een traantje bij me los...

Met het bereiken van die veertig jaar (zo opgeschreven is de confrontatie trouwens best groot), ontwikkelen zich in mijn hersenen andere behoeftes. Waar ik in mijn dertiger jaren al blij was met lekker eten, een glaasje wijn, een leuk TV programma en een nieuwe outfit van de Esprit of Mexx, nu heb ik toch behoefte aan iets meer stijl en diepgang.

De Viva is allang geleden opgezegd, maar pas afgelopen jaar werd dit gat gevuld met een abonnement op de Flow. En na een lange zoektocht naar modieuze kleding die beter past bij mijn levenstijl- en stemming van dit decennium, ben ik van de week € 600,- armer geworden in een geweldige boetiek in Sneek. Bovendien kan de televisie me nauwelijks meer boeien. Al is het wel de vraag of dat daadwerkelijk aan mij ligt; het aanbod is avond aan avond ook echt tenenkrommend slecht. Een avond met een goed gesprek doet me meer deugd. En toen jongste zus afgelopen zondag vertelde dat ze aan yoga is gaan doen, voelde ik dat mijn wenkbrauwen zich optrokken uit pure interesse. Misschien is dat ook wat voor mij..

In het verlengde van deze ontwikkelingen, groeide het idee dat ik weer eens wat met mijn hersenen wilde doen. Niet dat ik ze nooit gebruik; ook in de horeca moet je soms stevig nadenken, maar het werd tijd voor iets anders. Vandaar dat ik nu elke donderdagmiddag braaf boven mijn boeken zit en probeer te bedenken hoe ik dat ook al weer deed, vroeger, studeren.
Het is moeilijk om te beginnen, elke week weer, en het is lastig om me echt te concentreren, maar het geeft wel een geweldig gevoel. De tijd vliegt als ik eenmaal bezig ben, eindelijk in de juiste flow..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten